Opony superelastyczne, pełne do wózków widłowych.

Opony superelastyczne i opaski (bieżniki)

 

Opony  superelastyczne i opaski  stosowane w wózkach widłowych przy prawidłowej eksploatacji dają gwarancję bezawaryjnej pracy wózka, ponieważ są odporne na przebicia i uszkodzenia w porównaniu do opon pneumatycznych.

Ogumienie tego typu poprawia zasadniczo bezpieczeństwo przy pracy wózków widłowych wysokiego składowana tj. o wysokości podnoszenia powyżej 4m.

 

Opony superelastyczne do wózków widłowych:

 

Opony superelastyczne montuje się na felgi, na których wcześniej były zamontowane opony pneumatyczne lub na felgi zaprojektowane do montażu opon superelastycznych.

Użytkownik wózka, który chce zmienić rodzaj ogumienia, powinien zasięgnąć porady technicznej pod względem rodzaju, typu opony, jej nośności i możliwości montażu na felgę.

 

opony superelastyczne do wózków widłowych - przekrój

foto: przekrój opony superelastycznej

 

Opony pełne do wózków widłowych, w zależności od budowy wewnętrznej produkowane są jako dwu- i trzywarstwowe.

 

W zależności od sposobu montażu na felgę opony występują w wersji:

 

- STD – standard (mocowanie opony pierścieniami)

- SIT, QUICK , FIX  - opona montowana na feldze jednoczęściowej bez pierścieni/.

 

Zamawiając opony superelastyczne należy podać pełne oznaczenie odczytując ze starej opony lub DTR-ki. Szczególnie istotne jest prawidłowe podanie szerokości stopki opony, ponieważ opony o tym samym rozmiarze produkowane są do różnej szerokości felgi.

 

Przykład:  

opona rozmiar  250-15/7.00 i opona  250-15/7.50 

7.00 i 7.50 to szerokość felgi w miejscu montażu opony. Jest to wymiar w calach i różnica wynosi 0,5 cala czyli ok. 12 mm i to oznacza, że są to dwie różne felgi dla tej opony.

 

Ze względu na swoją dużą trwałość, opony pełne doskonale sprawdzą się w obszarach, w których ryzyko uszkodzenia opony jest szczególnie wysokie.

Opony superelastyczne na boku opony mają pierścień gumowy oznaczony 60J. Jest to granica, do której opona może pracować na wózku.

 

 

 

Opaski do wózków widłowych:

 

Opaski do wózków widłowych są dostępne w dwóch wersjach: ze stalową podstawą lub ze wzmocnieniem z drutu stalowego.

Struktura opaski na stalowym pierścieniu, zapewnia dobre rozpraszanie ciepła (przez stalowy pierścień). Ze względu na jednolitą budowę nie występuje zjawisko tarcia wewnętrznego pomiędzy warstwami. Nawet przy pełnym wykorzystaniu prędkości i obciążenia, opaski ze stalową podstawą pozwalają na osiągnięcie ponadprzeciętnych przebiegów.

Opaskę traktuje się za zużytą jeżeli bieżnik będzie miał mniej niż 1/3 wysokości nowego bieżnika.

 

opaska do wózka widłowego Continental

 

 

Montaż opasek do wózka widłowego jest gwarancją:

- długiego okresu eksploatacji,
- wysokiej stabilność wózka,
- wysokiej odporność na uderzenia i przecięcia.

 

Opaski do wózków widłowych, są produkowane z różnych rodzajów mieszanek gumy i mogą istotnie różnić się trwałością. Najlepiej zasięgnąć opinii, tych którzy się na tym znają.

 

Aktualnie opaski są stosowane głównie w wózkach elektrycznych czyli wózkach, które pracują w halach na podłożu równym i gładkim.

 

Opaski produkowane są jako gładkie lub z bieżnikiem i w zależności od producenta mają różne oznaczenia.

 

 

Komentarze

  • --Brak komentarzy--

Dodaj komentarz

Ocena: 0/6 ( 0 głos )

Podobne w: porady techniczne

Opony pneumatyczne radialne do wózków widłowych.

Opony pneumatyczne radialne do wózków widłowych.

  Do wózków widłowych stosuje się dwa rodzaje opon pneumatycznych: opony pneumatyczne diagonalne opony pneumatyczne radialne Karkas  opony radialnej  składa się z jednej warstwy osnowy, wykonanej z włókna sztuczn…

Eksploatacja opon superelastycznch Continental SC20.

Eksploatacja opon superelastycznch Continental SC20.

Podczas eksploatacji wózków, z zamontowanymi oponami superelastycznymi, należy przestrzegać kilku  zasad bezpieczeństwa mających decydujący wpływ na okres użytkowania opony:   Zasada nr 1:  Czas studzenia opon pełnych…